понеделник, декември 11, 2006

Демистификација - преносливост на број

ШТО на број? Ај да преведам. Еве, на пример, сакаш да се преселиш од Ѓорче во Аеродром и да го задржиш истиот број на фиксниот телефон. Од Телеком ти викаат: „Ау, тоа е невозможно!“ После вртиш кај братучетка ти што работи во Телеком и ти вика: „Нема проблем, ќе средам за пет минути.“

А што ако посакаш да се префрлиш од Ти мобајл на Космофон, или обратно, без да ти се смени бројот на мобилниот? Хмм, ќе бараш братучетки што работат во двете фирми? Утре може ќе посакаш и да го задржиш бројот на фиксниот телефон, а во исто време да преминеш од Телеком кон некој друг - hopefully поевтин - фиксен оператор.

Пусти желби? Не, од пред 20 месеци ова се законски права на секој претплатник. Во јазикот на бирократите го добиваат шифрираниот назив „право на преносливост на број“. Правото денес постои само на хартија (читај: закон), а за да почне практичната примена, Агенцијата, КОНЕЧНО, се реши да донесе правилник (читај: уште хартија). Како и со другите хартии од АЕК, и со оваа се предлага ограничување на правата на претплатниците (.DOC, 171 KB), и штитење на операторите... Пред сè Телеком.

Преносливоста на број не е директно поврзана со интернетот, но е поврзана со заштита на правата на претплатниците и создавање на конкуренција меѓу операторите. Затоа, Интернет Македонија поднесе забелешки на предложениот правилник. На Агенцијата и предложивме:
  • правото за пренесување на телефонски број од една на друга адреса да почне да се применува веднаш (за да не се деранжираат братучетките вработени во Телеком);
  • правото за пренос на број од еден мобилен оператор на друг, или од фиксен кон друг фиксен оператор да почне да се применува од јули следната година (наместо октомври 2008);
  • да не се измислуваат причини за натамошно развлекување на овие рокови;
  • еднократниот надомест за пренос на телефонскиот број, кој ќе го наплаќат операторите, да не биде повисок од 350 денари;
  • операторите да не можат своеволно да наметнуваат дополнителни услови за преносливост на број;
  • во случај кога претплатникот судски ги оспорил сметките од операторот, неговото барање за пренесување на број да не може да биде одбиено поради неплатените сметки;
  • при одбивање на барање за пренесување на број, претплатникот задолжително да биде информиран за причините за одбивањето;
  • споровите за пренесување на број Агенцијата да ги решава во рок не подолг од 15 дена (наместо 42-120 дена).